PONIŻEJ ZNAJDUJĄ SIĘ OPISY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ


Poniedziałek 

  • 16:30-17:15 dla najmłodszych 3-4 lata
  • 17:30-18:20 Taniec współczesny dla dzieci 5-6 lat
  • 18:30 - 20:00 - taniec współczesny - grupa średnio zaawansowana - od 16. 10
  • .20:15 - 21:15 - body centering

Wtorek

  • 17:00 - 18:30 – taniec współczesny grupa open - od 3.10
  • 18:30 - 20:00- taniec klasyczny- fit & beauty / point work  - od 3.10
  • 20:15 - 21:45 - joga


Środa

  • 17:30 - 18:45 - taniec klasyczny- fit & beauty / intro - od 4.10
  • 19:00 - 20:30 - taniec współczesny - grupa średnio zaawansowana 
  • 20:45 - 22:00 - joga 


Czwartek

  • 16:00 - 17:30 - joga intro 
  • 18:00 - 19:30 - taniec współczesny / grupa intro - od 5. 10



Piątek 

  • 16:30 – 17:30 - taniec współczesny dla dzieci 7-8 lat 
  • 17:30 – 18:30 - taniec współczesny dla dzieci 9-13 lat

 


Wszystkich zainteresowanych udziałem w zajęciach prosimy o przesłanie uzupełnionej
KARTY UCZESTNICTWA (do pobrania tutaj >>>) na adres centrumruchu@ck.lublin.pl


***
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12
I piętro - sale prób numer 4, 5 i 6
zobacz gdzie jesteśmy plan budynku do pobrania >>>

***

TANIEC WSPÓŁCZESNY– grupa open
Celem zajęć jest zapoznanie się z podstawami techniki tańca współczesnego. Podczas pierwszej części zajęć zaproponujemy ćwiczenia, które mają na celu poprawę kondycji fizycznej, zwiększenie ruchomości stawów, wzmacnianie i rozciąganie poszczególnych partii mięśni.
W drugiej części zajęć, bazując na autorskich technikach tańca współczesnego, skoncentrujemy się głównie na pracy nad świadomością ciała z wykorzystaniem  kombinacji tanecznych (analiza ruchu, dynamika, pęd, przestrzeń, źródło impulsu, praca z ciężarem, grawitacja, punkt podparcia, oddech).
Poziom zajęć każdorazowo dostosowywany jest do umiejętności uczestników tworzących grupę, nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w dziedzinie tańca współczesnego. Propozycja kierowana jest również do osób uprawiających inne style tańca i inny rodzaj aktywności ruchowej jako trening wspomagający.

TANIEC WSPÓŁCZESNY– grupa średnio zaawansowana
Zajęcia adresowane są do osób posiadających doświadczenie w dziedzinie tańca współczesnego, odznaczających się wysoką świadomością własnego ciała.
Program zajęć zakłada doskonalenie i rozwijanie indywidualnych umiejętności z zakresu techniki tańca współczesnego.
Ważnym elementem zajęć będzie praca nad świadomością ciała z wykorzystaniem kombinacji tanecznych, improwizacji, kontakt improwizacji, praca w  partnerowaniu.

TANIEC KLASYCZNY - FIT & BEAUTY intro 
To kombinacja elementów techniki tańca klasycznego, barre au sol i tańca współczesnego. Barre au sol- tłum. "drążek na podłodze"– skutecznie kształtuje cechy motoryczne niezbędne w tańcu– w tym siłę i elastyczność– oraz stabilizację centralną; taniec klasyczny, zmodyfikowany na potrzeby tancerzy współczesnych, koryguje sylwetkę, buduje koordynację ruchową i równowagę, a organiczna praca w parterze, zaczerpnięta z tańca współczesnego, rozwija świadomość ciała i uczy bezpiecznie wykorzystywać jego naturalne zasoby. Zajęcia uwrażliwiają na piękno ruchu, podkreślając jego skontrastowane jakości – siłę i lekkość, dynamikę i spokój.

TANIEC KLASYCZNY - FIT & BEAUTY point work
Zajęcia dla osób średnio-zaawansowanych, kontynuujących cykl zajęć w ramach centrum ruchu lub posiadających podstawy tańca klasycznego. Program zajęć Fib (patrz opis wyżej) poszerzony jest o podstawy pracy na pointach (na palcach), skupiając się na ćwiczeniach równoważnych przy drążku i prostych kombinacjach tanecznych na środku sali.  Praca na palcach wyrabia siłę mięśni nóg, kształtuje piękną linię stóp i uczy świadomego przenoszenia ciężaru ciała, jest jednak dużym wyzwaniem dla tancerza i wymaga wcześniejszego doświadczenia w tańcu klasycznym lub przygotowania na zajęciach FiB open.


JOGA

Kompleksowy trening całego ciała – bogaty i zróżnicowany – w harmonijny i nieinwazyjny sposób kształtujący siłę, wydolność, elastyczność i koordynację ruchową. Joga wpływa korzystnie na równowagę, uczy naturalnego oddechu w koordynacji z ruchem, redukuje negatywne skutki stresu. Poprzez odpowiednio dobrane pozycje – asany – działa stabilizująco na układ nerwowy, normalizuje pracę narządów wewnętrznych. Specyficzna równowaga napięcia i rozluźnienia, pracy i relaksacji, wspomaga naturalne procesy regeneracji, działając rewitalizująco na organizm. To trening bezpieczny dla osób w każdym wieku, o różnym poziomie sprawności ruchowej oraz na wszystkich poziomach zaawansowania.


JOGA - OPEN
Joga kierowana do osób na różnym poziomie zaawansowania.


JOGA - INTRO
Sesje jogi skierowane są dla osób na poziomie podstawowym.
Kompleksowy trening całego ciała – bogaty i zróżnicowany – w harmonijny i nieinwazyjny sposób kształtujący siłę, wydolność, elastyczność i koordynację ruchową. Joga wpływa korzystnie na równowagę, uczy naturalnego oddechu w koordynacji z ruchem, redukuje negatywne skutki stresu. Poprzez odpowiednio dobrane pozycje – asany – działa stabilizująco na układ nerwowy, normalizuje pracę narządów wewnętrznych. Specyficzna równowaga napięcia i rozluźnienia, pracy i relaksacji, wspomaga naturalne procesy regeneracji, działając rewitalizująco na organizm. To trening bezpieczny dla osób w każdym wieku, o różnym poziomie sprawności ruchowej oraz na wszystkich poziomach zaawansowania.


BODY CENTERING
To ćwiczenia przy spokojnej muzyce oparte o metody Pilates i stabilizację centralną kręgosłupa. Jest to  forma ćwiczeń fizycznych prowadzonych pod okiem fizjoterapeuty, które sprzyjają utrzymaniu równowagi i odpowiedniego napięcia pomiędzy poszczególnymi grupami mięśniowymi w organizmie, w szczególności gorsetu mięśniowego wokół kręgosłupa. Ponadto ćwiczenia te kształtują koordynację i wzmocnienie mięśni. Rzetelny i systematyczny trening gwarantuje wysmuklenie sylwetki oraz poprawia świadomość  poczucia własnego ciała.

DLA NAJMŁODSZYCH -  dzieci 3–4 lat, 5-6 lat
Kreatywne zabawy ruchowe przekazujące najmłodszym dzieciom podstawy taneczne oraz zasady współpracy w grupie. Zajęcia przygotowują dzieci do uczestniczenia w świecie kultury i sztuki. Ćwiczenia rozwijające zdolności motoryczne, koordynację ruchową, wyobraźnię i otwierające dziecko na otoczenie. Wśród propozycji tanecznych dla najmłodszych pojawią się elementy tańca współczesnego, a także klasycznego, narodowego, hip-hopu, improwizacji do muzyki. Zajęcia bazują na tańcu współczesnym, teatrze tańca, teorii ruchu Labana.


TANIEC WSPÓŁCZESNY– dzieci 7–8 lat
Zajęcia z obszaru teatru tańca mają na celu zapoznać dzieci z klas nauczania zintegrowanego z pozawerbalnym, uniwersalnym językiem sztuki tańca, wyzwolić twórczą pracę rozwijającą kreatywną wyobraźnię ruchową.
Podstawą do prowadzenia autorskich zajęć jest taniec współczesny – teatr tańca i założenia rozwoju wyobraźni i osobowości ruchowej, wpływającej na naturalny rozwój dziecka.
Program ma przygotować dzieci do aktywnego udziału w kulturze. Uwrażliwienie na sztukę ma szansę kształtować i rozwijać osobowość dziecka oraz uczyć postrzegania sztuki całościowo.
Cykl zajęć z zakresu tańca współczesnego jest nastawiony na wydobycie twórczego potencjału tkwiącego w każdym dziecku i rozwinięcie go w kierunku ekspresji ruchowej.
Wpływ tańca i świadomość własnego ciała ma niewątpliwie ogromne znaczenie dla zdrowej postawy ciała, estetyki ruchu. Rozwijanie twórczej, ukierunkowanej wyobraźni nadaje specyficznej wrażliwości, kierując aktywność dzieci na twórcze działanie i otwierając na podejmowanie wyzwań w każdej dziedzinie życie.

TANIEC WSPÓŁCZESNY – dla dzieci 9–13 lat
Zajęcia z dziedziny tańca współczesnego mają na celu wydobycie u dziecka twórczego potencjału i rozwinięcie go w indywidualnym kierunku, poprzez ćwiczenia z zakresu improwizacji, plastyki ruchu oraz ekspresji. Praca nad zrozumieniem środka ciężkości, ciężarem oraz przepływem energii i impulsów umożliwia odkrycie predyspozycji własnego ciała. Zajęcia mają również za zadanie zapoznanie dziecka z elementami techniki tańca współczesnego i podstawami ćwiczeń, co z kolei pomaga odkryć zależności między pracą mięśni, ruchem kości w stawach, a widzianym z zewnątrz efektem w postaci tańca.
Zajęcia mają również na celu zapobieganie wadom układu kostno-stawowego oraz otyłości wśród młodych tancerzy. Rozwijają zdolności motoryczne, takie jak: szybkość, siła, wytrzymałość, zwinność, gibkość, moc, koordynacja. Wspomagają ogólny zdrowy rozwój.
Poprzez zabawę indywidualną, w parach czy grupach dzieci mają uczyć się pokonywania oporów psychicznych i fizycznych. Ćwiczenia te mają również na celu integrowanie grupy oraz jednoczesne wyrabianie w każdej jednostce poczucia własnej wartości, odpowiedzialności, umiejętności współpracy, jak również zachęcają do aktywnego spędzana czasu.