Jesienne Forum Tańca Współczesnego z Compagnie Sosana Marcelino (Francja)
 
Prezentacja spektakli:
19 września
Compagnie Sosana Marcelino (Nancy, Francja) – 
Solo „SÓ”
Teatr Tańca Arka (Wrocław)
Z cyklu „Tańce których nikt nazwać nie chciał - NO*21”
godz. 19:00 Centrum Kultury w Lublinie, Sala Nowa
20 września
projekt „Hydrogen bond” 
Sosana Marcelino we współpracy z Grupą Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej
godz. 19:00 Centrum Kultury w Lublinie, Sala Nowa
bilety w cenie: 20 - normalny, 15 - ulgowy

Impreza towarzysząca:
pokonkursowa wystawa fotografii "Taniec - energia ciała i wyobraźni", 
Centrum Kultury w Lublinie

Cie Sosana Marcelino
'SÓ', 
Choreografia i wykonanie: Sosana Marcelino
Czas: 60 min
' Só' oznacza po portugalsku “samotnie".
Spektakl jest rezultatem choreografii zapoczątkowanej w 1996 roku. Jest eksperymentem na pograniczu tańca i refleksji związanych z poprzednimi choreografiami Triptic z 2000, F6, espace habité z 2001 oraz Le moment ou jamais z 2003. Spektakle te powiązane są ze sobą pytaniami dotyczącymi tańca a muzyki, relacjami pomiędzy improwizacją a kompozycją, kierowaniem czasem i przestrzenią.
Odkrywanie przeszłości, dziedzictwa, raport z teraźniejszości. „SÓ” jest drobiazgową selekcją tego, co pozostaje w naszej pamięci, co pomaga nam czerpać z życia i wskazuje kierunek do pracy nad choreografią. W spektaklu tancerka jest sama tylko ze swoim ciałem, bez żadnego wsparcia: przestrzeń na scenie jest pusta, towarzyszą jej tylko odgłosy-mowa i śpiew języku portugalskim i francuskim, kostiumy zmieniają się w akcesoria i używane są jako element scenografii. Język portugalski nie jest tłumaczony i stanowi on pewnego rodzaju symbol.
 

Teatr Tańca Arka

z cyklu „tańce których nikt nazwać nie chciał” - NO*21

Reżyseria ruchu: Anna Krych /Jacek Gębura 
Ruszają się: Anna Krych /Jacek Gębura 
Dźwięki: Paweł Romańczuk
Czas spektaklu: 30 min

(…)Pytanie brzmi: czy nie dałoby się przezwyciężyć ogłupiających pseudoznaczeń świata? Zedrzeć z niego znakowość, stanąć oko w oko z rzeczywistością zdezinterpretowną? Tę możliwość ma stworzyć nasz spektakl. Zgromadzimy przedmioty i teksty odarte ze swoich pierwotnych funkcji, uzyskamy dzikie zbitki zdań z rozmaitych sztuk, gesty niewytłumaczalne, choć jeszcze wczoraj coś znaczące. Stworzy to wszystko konglomerat rozbitych znaków, w których może powstanie, obok bezsensownych asocjacji, konstrukcja będąca Znaczeniem w najgłębszym sensie tego słowa (co nie oznacza, że dałoby się ono sformułować za pomocą tradycyjnego języka - raczej nie, skoro wymaga zobaczenia najpierw świata w całej jego totalności). Jeśliby nawet ta próba miała skończyć się niepowodzeniem, będzie jednak udana, gdyż pozostanie po niej wiara, że gdzieś istnieje to Znaczenie, do którego nie udało się nam dotrzeć"(…)
[ Jerzy Sosnowski - Wielościan ]

„Hydrogen bond / Lublin”
Choreografia: Sosana Marcelino
Wykonanie: Ewelina Drzał, Agnieszka Duda, Daria Dziedzic,  Dominika Jarosz, Justyna Konstańczuk, Małgorzata Kwiecień, Beata Mysiak, Karolina Sularz, Ewa Wasilewska

Projekt powstający przy współpracy Companii Sosany Marcelino z Grupą Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Jest to artystyczny projekt odkrywania zależności pomiędzy sztuką a nauką. Sosana Marcelino jako choreograf wraz z tancerzami szuka odpowiedzi na pytania dotyczące stanu skupienia wody…dlaczego deszcz pada? jak formułuje się lód? Jak i dlaczego płatki śniegu formułują się we wzory? dlaczego woda wrze? „Hydrogen bond” jest pewnego rodzaju odpowiedzią na te pytania poprzez potraktowanie ciała jako całości i możliwości następowania w nim zmian takich jak te powstające w naturze. Sosana Marcelino wcześniej przygotowywała ten projekt na francuskich tancerzy. W 2009 roku projekt z tancerzami lubelskimi zostanie zaprezentowany w Nancy we Francji.