Letnie Forum Tańca Współczesnego "Ku Europejskiej Stolicy Kultury 2016"
Prezentacje spektakli - na wszystkie spektakle wstęp wolny
Dance WorksRotterdam / Andre Gingras "The Autopsy Project" - Holandia / Rotterdam 
23 czerwca, godzina 22:00, Muszla Koncertowa w Ogrodzie Sasskim
UWAGA: spektakl przeznaczony jest tylko dla widzów dorosłych

Choreografia: André Gingras 
Dramaturgia i współpraca: Sue Jane Stoker
Muzyka: Joseph Hyde
Trening fizyczny: Henk Strijdhaftig
Scenografia: Geert van der Velden
Projekt świateł: Bas Vissers
Kostiumy: Carlijn Petermeijer
Wyprodukowane przez: Korzo Productions
Czas: 60 min
Premiera: 1 listopada 2007 r. Holland Dance Festival, Haga (NL)
Autopsy Project bada pojęcie autopsji w dzisiejszym społeczeństwie. Stosunek pomiędzy bezsilnością ciała a mocą. Jaka jest wartość ciała bez życia i bez siły? Pamięć? Oczyszczenie/Katharsis? W spektaklu, który sam w sobie ma strukturę sekcji, Gingras pokazuje jak uwodzicielska i niewinna może być wiedza.
Gingras pomysłowo splata ze sobą dwa wątki. Jednym z nich jest historia Projektu Manhattan, w którym grupa naukowców, wśród których znajdowały się tak genialne umysły jak Robert Oppenheimer, Enrico Fermi i Niels Bohr spotyka się w celu opracowania pierwszej bomby atomowej. Naukowo dokonali oni wyjątkowego przełomu, ale w tym samym czasie zdali sobie sprawę, że są odpowiedzialni za najbardziej destrukcyjne urządzenie w historii ludzkości. 
Druga myśl niesie za sobą badania anatomiczne Leonarda da Vinci, który w swoim czasie był bardzo krytykowane, ale teraz postrzegane jako największe odkrycia w naukach medycznych.
Z jednej strony sekcja atomu, z drugiej sekcja ludzkiego ciała. W obydwu przypadkach: sprawa najnowszych badań naukowych z konsekwencjami, które nie mogą być przewidziane ani przez naukowców ani przez ich przeciwników. Wiedza jak moc, jest igraniem z ogniem.

420 PEOPLE Czechy / Praga 
24 czerwca, godzina 21:30, Muszla Koncertowa Ogrodzie Sasskim

Small Hour

Choreografia: Kuneš Václav
Muzyka: Robert i Ronald Lippok, Matthew Barley (na motywach Henry Purcella)
Projekt świateł: Loes Schakenbos
Wykonanie: Nataša Novotná, Kuneš Václav
Premiera: 25.5.2007, Korzo Theater, Den Haag, Holandia
Koprodukcja: Korzo Theatre.
Czas trwania: 15min
Kiedy dzieje się coś, co zmienia nasze życie na zawsze, nie na godzinę, ale w ciągu tylko jednej godziny...przypominamy sobie te momenty przez wiele dni, miesięcy i lat. Ile to godzin w sumie? Ile godzin spędzamy próbując zapomnieć o tym? Wszystkie godziny później poświęcamy na to, by spróbować to zaakceptować.
Small Hour było prezentowane w trakcie DansClick w Hadze w grudniu 2007 roku dla 30 programistów z Korzo Theatre. Spektakl został wybrany z 10 prac i włączony do programu DansClick w sezonie 2008/2009. Za tą choreografię Václav Kuneš otrzymał nagrodę Theatre Journal w kategorii taniec i balet. Natomiast Nataša Novotná otrzymała prestiżową nagrodę Thálie za wybitną rolę kobiecą w 2008 roku
Golden Crock 
Choreografia: Kuneš Václav
Muzyka: Lajkó Félix (aranż: Harmen Straatman)
Projekt świateł: Loes Schakenbos
Wykonanie: Nataša Novotná, Kuneš Václav, Odstrčil Milan,
Premiera: 07.12.2008, Teatr Archa, Praga, Republika Czeska
Czas trwania: 16min
To samo marzenie, ten sam sen wprowadza troje ludzi na tą samą ścieżkę.
Po drodze, tak jak ciągle zmienia się teraźniejszość, zmieniają się też oni i najpierw muszą odkryć samych siebie
Ich własne objawienia  przenoszą nas w nieoczekiwane sytuacje i miejsca
I prawdopodobnie te zmiany są prawdziwą teraźniejszością.
REEN
Choreografia: Kuneš Václav
Kompozycja muzyki oraz wykonanie na żywo: Amos Ben-Tal
Kostiumy i scenografia:Václav Kuneš
Projekt świateł: Jackie Shemesh
Wykonanie: Arenbergerová Helena (CZ), Samir Calixto (BRA), Zuzana Herenyiová (CZ), Kenta Kojiri (JPN), Odstrčil Mediolan (CZ), Rei Watanabe (Japonia)
Premiera: 15.11.2010, New Stage of the National Theatre ,Praga, Czechy
Czas trwania: 32min
Nasze wspomnienia miejsc, z odległej przeszłości są zwykle niewyraźne, w wielu przypadkach nawet mylące: świadomie lub nieświadomie, mamy tendencję do idealizowania ich. Miejsca te zmieniają się i my sami się zmieniamy. Starzejemy się. Dlatego właśnie odkrywamy nowe rzeczy, których nigdy byśmy się nie spodziewali. Czy zatem jest możliwe by wracać do miejsc, które już znamy? Doświadczenie, te same emocje zachowujemy w naszej pamięci z przeszłości.
Zainspirowany przez osobiste doświadczenie: jak powrócić do dobrze znanego miejsca po pewnym czasie? Heraklit powiedział: "Nie można dwa razy wchodzić do tej samej rzeki. Wszystko się zmienia i nic nie pozostaje w bezruchu." Powrót ma wiele różnych form.

Lubelski Teatr Tańca - Polska/Lublin 
25 czerwca, godzina 21:30, Muszla Koncertowa w Ogrodzi Saskim

„NN”. Wacławowi Niżyńskiemu

Choreografia: Ryszard Kalinowski
Wykonanie: Wojciech Kaproń, Ryszard Kalinowski
Muzyka: Piotr Kurek
Światło: James Clotfelter, Grzegorz Polak
Wizualizacje: Aleksander Janas
Czas: 50 minut
Produkcja: Centrum Kultury w Lublinie
Premiera: 19 kwietnia 2008, Centrum Kultury w Lublinie
 „NN” wyraża podwojenie i rozdwojenie - jaźni, bytu, rzeczywistości, czasu; to dwoistość, dwojakość, dwutorowość i połowiczność, niepełność, niespełnienie; to nazwanie i nieokreślenie; to bycie tu i bycie gdzieś, wtedy i teraz, bycie pomiędzy; bycie sobą i kimś innym. 
W postać Niżyńskiego wcielają się dwaj mężczyźni, którzy próbują zagłębić się w osobowość Bohatera, psychicznie rozbitego i targanego sprzecznościami legendarnego tancerza i choreografa. Wokół krążą duchy osób kochanych przez Niżyńskiego, skąpane w kosmicznej, nierealnej atmosferze muzyki, światła i efektów wizualnych