PREZENTACJE SPEKTAKLI

28 czerwca 2013
godz: 19:30 - Sala Widowiskowa, ACK UMCS "Chatka Żak", ul. Radziszewskiego 16
Lubelski Teatr Tańca - "hello kitty"

29 czerwca 2013
godz: 19:30 - Sala Widowiskowa, ACK UMCS "Chatka Żak", ul. Radziszewskiego 16
Pracownia Fizyczna - A3

30 czerwca 2013
godz: 19:30 - Sala Widowiskowa, ACK UMCS "Chatka Żak", ul. Radziszewskiego 16
Sopocki Teatr Tańca - TRAKTAT o ESTETYCE. Technika defektów i skaz    

wstęp na prezentacje odbywające się w ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego jest bezpłatny.Wejściówki do odebrania w kasie Centrum Kultury w Lublinie ul.Narutowicza 32 od dnia 24.06

 


WARSZTATY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO  więcej informacji >>>
28 czerwca - 1 lipca 2013 - warsztaty tańca współczesnego, prowadzone przez zaproszonych gości: Sopocki Teatr Tańca- Joanna Czajkowska oraz Jacek Krawczyk, Pracownia Fizyczna- Paweł Grala, Wojciech Łaba.

Warunkiem przyjęcia zgłoszenia i wpisaniem na listę uczestników jest przesłanie uzupełnionej karty zgłoszeń (do pobrania na stronie)  na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

Zapisy na warsztaty ruszają juz 3 czerwca 2013

Lubelski Teatr Tańca - hello kitty

idea/reżyseria: Wojtek Kaproń,
wykonanie: Lubelski Teatr Tańca: Beata Mysiak, Wojtek Kaproń, Pracownia Fizyczna: Paweł Grala, Wojciech Łaba,
dramaturgia: Grzegorz Kondrasiuk,
słowo: Mateusz Nowak,
udźwiękowienie: Maciej Połynko,
kostiumy: Jola Szala,
wizualizacje: Piotr Lu Lużyński/Jolanta Gmur,
światła: Grzegorz Polak,
produkcja: Teatr Centralny – Centrum Kultury w Lublinie

 
        Kochana Kitty! Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć, tak jak jeszcze nigdy nikomu, i mam nadzieję, że będziesz dla mnie wielkim oparciem. Trawestacja wątków z „Dziennika” Anne Frank, dokonana środkami tanecznymi, teatralnymi i wizualnymi. Próba odpowiedzi na pytanie – jak pozostać „człowiekiem-samym-w-sobie”?

Lubelski Teatr Tańca o spektaklu:
        (…) W „hello kitty” pytamy o zagadkę tego życia Anne Frank, o zagadkę człowieka-samego-w-sobie, którą Anne rozwiązała pomiędzy trzynastym a piętnastym rokiem życia. W dwa lata ukrywania się w Oficynie przeżyła utratę dziecięcej naiwności, przeszła przyśpieszone dojrzewanie, które doprowadziło ją do przenikliwego zrozumienia swojej samotności. Jak można dokonać takiego odkrycia, zyskać wewnętrzną wolność, będąc tak bardzo, po wielokroć uwięzionym? Uwięzionym przez historię, przez własną społeczność, własne ciało?(...)

Pracownia Fizyczna - A3

Choreografia: Jacek Owczarek,
Muzyka: Meredith Monk & Robert Een - Facing North ,Ester Brinkman, Dictafone,
Czas trwania: 40',
Taniec: Aneta Jankowska, Aleksandra Klimiuk, Anna Skolimowska, Urszula Parol, Katarzyna Wolińska, Wojciech Łaba, Paweł Grala, Paweł Skalski

Przestrzeń. Obecność. Kształt.

Ciało zamknięte w swej naturalnej geometrii. Spektakl zderza cielesność z czystą, matematyczną mapą sześcianu. Czy ustalając zasady da się ujarzmić nieprzewidywalność ruchu? Czy opierając konstrukcję spektaklu wyłącznie na formie i obecności ciała w przestrzeni da się uciec od kreacji postaci i fabuły?

Sopocki Teatr Tańca - TRAKTAT o ESTETYCE. Technika defektów i skaz  

koncept: Jacek Krawczyk
choreografia i taniec: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Dorota Zielińska,
Grażyna Słaboń, Magdalena Wójcik, Joanna Nadrowska
muzyka: Bartosz Hervy
wizualizacje: Łukasz Boros
kostiumy: Agnieszka Puławska
światło: Artur Aponowicz

Punktem wyjścia do pracy nad spektaklem były idee artystyczne duetu Merce Cunningham / John Cage. Czysty ruch, który sam w sobie jest interesującym tworzywem, brak "teatralności", przypadkowość w fazie tworzenia i w fazie prezentacji, z jednoczesną perfekcją i uwagą na detal, równoważność warstwy ruchowej, muzycznej i plastycznej…
Artyści "Traktatu o Estetyce. Techniki defektów i skaz" czerpią z osiągnięć wybitnych artystów XX wieku, świadomie przesuwając granicę i bawiąc się ideą, by sprawdzić czy na polskiej scenie jest miejsce jeszcze dla tańca. Tańca intelektualnego.

„Sam ruch, tylko tyle? No jak to – tylko tyle. Aż tyle. […]. „Traktat o estetyce” zaprasza nas jakby wgłęb baletowego widowiska, w jego wewnętrzną, rozwijającą się na naszych oczach strukturę. Kiedy oglądamy to przedstawienie, stopniowo wyłącza się w nas narracyjne myślenie, otwiera się przestrzeń dla kontemplacji. Każdy zespół baletowy ma swój jednolity charakter pisma, ma go również Sopocki Teatr Tańca. Oparcie całego widowiska jedynie na czystym ruchu grozi wobec tego monotonią i „Traktat” momentami nad nią balansuje. Nigdy jednak w nią nie wpada. […] „Traktat o estetyce. Technika defektów i skaz” wypada uznać za duży sukces Sopockiego Teatru Tańca”
J. Zalesiński „Spektakl, który jest samych ruchem” W: Polska Dziennik Bałtycki
25 marca 2013