PREZENTACJE SPEKTAKLI

26 czerwiec
godz. 21:30 - Muszla Koncertowa w Ogrodzie Saskim
Polski Teatr Tańca "Need me" (chor. Andrzej Adamczak) i "Open Field" (chor. Nadar Rosano)

27 czerwiec
godz. 21:30 - Muszla Koncertowa w Ogrodzie Saskim
Wydział Teatru Tańca w Bytomiu "Working Title Ego" (chor. Jens Van Daele)

28 czerwiec
godz. 21:30 - Muszla Koncertowa w Ogrodzie Saskim
Lubelski Teatr Tańca "Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy" (chor. Simone Sandroni)

WARSZTATY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO
Szczegółowe informacje o warsztatach można znaleźć tutaj: >>>

Więcej o spektaklach:

Polski Teatr Tańca
"Need me"
NM LFT
Choreografia: Andrzej Adamczak
Tańczą: Andrzej Adamczak, Katarzyna Rzetelska
Muzyka: The Knife, Yazoo, Amon Tobin, Ellen Allien
Premiera: 25 kwietnia 2014, MP2 w Poznaniu
Czas trwania: 21 min
Dwa pierwiastki uwięzione w jednym ciele. Rywalizacja i adoracja. Pokaz siły przenikający się z dążeniem do wspólnego celu.
Czy możemy istnieć bez naszego "Ego"? Jak bardzo pomaga nam ono utrzymać wrażenie trwałości i integralności własnej tożsamości? Jak silnie jesteśmy z nim związani, czy potrafimy je modyfikować i współpracować z nim?

Polski Teatr Tańca
"Open Field"
OP LFT
Choreografia: Nadar Rosano
Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83
Kostiumy: Adriana Cygankiewicz
Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska
Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński
Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński
Inspicjent: Mariola Hendrykowska
Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka
Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak
Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła
Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich

Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią.
Spektakl „Open Field” będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści będą szukali odpowiedzi na pytania jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane.

Nadar Rosano
Jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei.
Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie.
Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 r. premierę miał spektakl jego autorstwa, pt. „Out In The Line Up” stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie.
 
Spektakl „Open Field” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu "Zamówienia choreograficzne 2014".

Wydział Teatru Tańca w Bytomiu
"Working Title Ego"
Bytom
Reżyseria i choreografia: Jens van Daele
Asystent choreografa: Patricia van Deuterkom & Katarzyna Kania
Obsada: Joanna Chułek, Katarzyna Gorczyca, Magdalena Herman / Anna Kamioska, Patryk Durski, Kamil Jooski / Paweł Korczyk, Maciej Kosteczka, Krystian Łysoń / Paweł Szlinger, Oskar Malinowski, Justyna Masłowska /  Piotr Marchewicz, Katarzyna Pawłowska, Piotr Stanek, Paweł Tyszkiewicz, Dominika Wiak / Dagmara Woźniak, Dominik Więcek
Muzyka: Richard van Kruysdijk
Kostiumy: Jens van Daele
Scenografia: Jens van Daele
Realizacja świateł: Kamil Rogański
Realizacja dźwięku: Marcin Aleksiej
Premiera: 16.12.2014, Bytomskie Centrum Kultury
Czas trwania: 100 minut
Przerwa: brak
Produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. L. Solskiego w Krakowie


“Working title ego” jest próbą sięgnięcia wgłąb indywidualności artystów w tworzeniu scenicznej kreacji. Jest to poznawcze wejrzenie w siebie, które następnie prowadzi do odkrycia jak i w jakim stopniu “prawdziwe ja” wpływa na sposób poruszania się i artystycznej ekspresji wykonawcy. Ostatecznie jest to eksploracja ego w konfrontacji z drugim człowiekiem, w zbiorowości, która wpływa na jego rzeczywisty wymiar. Jak działanie jednostki determinuje grupę i vice- versa? “ Working Title Ego “ to także pytanie: Czy poprzez zetknięcie się z inną indywidualnością moje "ja" staje się lepsze? To spektakl o autorefleksji, niedoskonałości, akceptacji i prawdzie.

Lubelski Teatr Tańca
Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy
HKNNO LFT
Choreografia: Simone Sandroni / Włochy;
Asystentka choreografa: Elvira Zuñiga / Niemcy;
Światło: Grzegorz Polak;
Dźwięk / video: Dariusz Kociński;
Taniec: Beata Mysiak, Anna Żak, Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń

Istnieją historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy i takie, których lepiej byłoby też nigdy nie opowiedzieć.
Historie, które sprawiają, że w oczach odbiorców stajemy się wielcy, bądź dramatycznie kurczymy się.

Są chwile, kiedy czujemy potrzebę, aby coś powiedzieć, wyznać, ale opowieść pozostaje uwięziona w gardle oraz pomiędzy słowem zdolnym otworzyć wielkie drzwi a ciszą - oddziela je jedynie niewielka przestrzeń: jak mały kamień na krawędzi urwiska, który z powiewem wiatru lub pod ciężarem motyla, mógłby spaść w przepaść.

Cztery charaktery, cztery osoby „opowiadają” swoje historie: słowami, obrazami, ciałem i ruchem, w ciszy, nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Cztery różne osobowości, zbyt blisko siebie, zarówno w przestrzeni fizycznej jak i czasowej, przesiąknięte sobą nawzajem, walczą o uwagę i intymność.

Rozdrażnieni, jak na niedzielnym obiedzie rodzinnym, chcą znaleźć historię, której jeszcze nigdy nie opowiedzieli.