Open studio to otwarta przestrzeń do działań twórczych dla aktywnych tancerzy i debiutujących choreografów. Młodych twórców będziemy wspierać konsultacjami w zakresie ruchu scenicznego.

W sezonie w 2013/2014 z Open Studio korzystali i stworzyli spektale następujący artyści:

 

Justyna Jasłowska "Sorry. I don’t like to be killed"

choreografia, reżyseria, opracowanie tekstu, wykonanie: Justyna Jasłowska
audio/video/dźwięk/realizacja techniczna: Maciej Połynko
reżyseria świateł: Justyna Jasłowska, Maciej Połynko,
śpiew i dubbing: Zofia Bernad
w video wystąpiła: Zofia Jasłowska
konsultacje choreograficzne i dramaturgiczne: Elisabetta Consonni
kostium: Magdalena Franczak
produkcja: Centrum Kultury w Lublinie, Lubelski Teatr Tańca, Ticektforloosers
Zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Praca z pogranicza tańca, performansu i sztuk wizualnych. Kluczowe pojęcia w tym projekcie to postać loosera oraz temat odcięcia pewnego etapu i przejścia w kolejny. Historia pewniej przemiany opowiedziana za pomocą piosenek, technologii audio, video, dubbingu oraz rodzinnych fotografii analogowych. Zakwestionowane zostanie takie postrzeganie performera, gdzie jego ciało i głos stanowią główne medium. Postać drugoplanowa znajdzie się niejako w centrum zainteresowania dając pretekst do działania i tańca. Pomiędzy postaciami wciąż zachodzi wymiana, toczy się bliżej nieokreślony dialog polegający głównie na wzajemnej imitacji, rywalizacji i uważnej, ostrożnej obserwacji. Dwie równoległe historie nie pozwalają rozstrzygnąć kto jest wygranym, a kto przegranym. „Sorry.I don’t like to be killed” to spektakl o odkrywaniu tożsamości, o uczuciu komfortu bycia sobą, a jednocześnie o negocjacji i negacji poczucia dyskomfortu bycia looserem.



Joanna Belzyt „Cudowne źrebię” – polska baśń ludowa opowiedziana językiem teatru tańca

reżyseria: Joanna Belzyt (na podstawie przypowieści ludowej „Cudowne Źrebię”)
choreografia i kostiumy: Joanna Belzyt, Aleksandra Bidzińska, Agnieszka Ćwieląg
muzyka: Sławomir Niemiec
czas: 50 min
Spektakl realizowany jest w ramach stypendium Prezydenta Miasta Lublin.

„Jeden król miał piękną córkę i wielu przyjeżdżało starać się o nią. Ale ten tylko miał ją dostać, kto jej imię zgadnie – ale nikt prócz ojca i córki – nie wiedział, jak się ona nazywa – kto zaś nie zgadnie, ten zginie.
I zjeżdżało się wielu, a że zgadnąć nie mogli, więc ich ojciec ścinać kazał…”


Spektakl oparty jest na baśni ludowej z Lubelszczyzny o tym samym tytule („powieści” spisanej przez Oskara Kolberga [Lubelskie, tom II]). Poprzez ruch, ciało i dźwięk poszukujemy uniwersalnych znaczeń postaci oraz przeżywanych przez nich w baśni historii – odwiecznego poszukiwania siebie nawzajem kobiety i męszczyzny, spełnienia w twórczości, ceny jaką płacimy za szczęście.
Językiem współczesnego teatru, tańca i muzyki przestawiamy świat, który w XIX wieku tworzył polską kulturę. Dzięki metaforom spektakl pozwala odbiorcy zgłębić to, co wydaje się być obecnie  zapomniane.
Czy aby na pewno?
Przedstawiony fragment ukazuje tragizm samotności, niemożność porozumienia się kobiety i mężczyzny.

 

Kuba Odzioba, Aleksanra Krawczyk "Gra – o – nic"

koncepcja: Kuba Odzioba, Aleksandra Krawczyk
wykonanie: Kuba Odzioba,  Aleksandra Krawczyk
produkcja: Lubelski Teatr Tańca / Centrum Kultury w Lublinie
premiera: 27 czerwca 2014
                  
„Nikt nie może sam sobie zakreślić granic ani ustanowić siebie jako siebie. Dlatego wciąż musimy zadawać sobie pytania, raz przez tego, raz przez tamtego, to znów przez kogoś innego, zadawane raz temu, raz tamtemu, raz komuś innemu, mimo że i tak wszystkie pozostaną bez odpowiedzi.”
                                                                             Wiesław Myśliwski, „Traktat o łuskaniu fasoli”