28 kwietnia 2017, godzina: 18.00, Sala Widowiskowa Centrum Kultury w Lublinie, ul.Peowiaków 12

„MŁODY TANIEC” - etiudy choreograficzne prezentowane podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca zostały zrealizowane przez młode tancerki i choreografki działające na codzień w Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca. Choreografie zostały przygotowane w ramach Open Studio.

„Kręgi - work in progress  
Choreografia: Natalia Sykut;
Taniec: Magdalena Ciupa, Jagoda Chudzik, Joanna Dudek, Ewelina Drzał – Fiałkiewicz, Maria Micek, Joanna Pędzisz;
Muzyka: Four Tet - Lion (Jamie XX remix)

Choreografia powstała w ramach pracy dyplomowej Natalii Sykut podsumowującej studia na kierunku Choreografia i Techniki Tańca na Akademii Muzycznej w Łodzi i będzie tam zaprezentowana w czerwcu 2017 roku razem z innymi projektami choreograficznymi studentów. Podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca w Lubelskim Centrum Kultury zostanie przedstawiona w formie work in progress. Choreografia bazuje na autonomicznych elementach ruchowych, przeplatających się ze sobą w różnych konfiguracjach; zapętlających się lub tworzących wraz z innymi ciąg uporządkowanych figur i kroków.

„Classicamente”                                                                                                             Koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz;
Taniec: Agata Janczak;
Muzyka: W.A. Mozart;               

To historia piękna i poszukiwania ideału zarówno w formie zewnętrznej jak i wewnętrznych dążeniach. Refleksja nad tym, czym jest okupione dążenie do doskonałości. Młodziutka tancerka, która wykonuje choreografię przygotowaną przez Ewelinę Drzał-Fiałkiewicz tańczy na codzień w DDK Węglin.

„Axolotl”
Choreografia/Taniec: Joanna Dudek; 
Muzyka: Axolotl, Blixa Bargeld

Fuzyjna choreografia eksperymentalna bazująca na technice tańca współczesnego i belly dance.

„Ujednoznacznienie”                                                                                                         Koncepcja, choreografia, taniec: Ewelina Drzał Fiałkiewicz                                                   

Symbole, definicje, znaczenia. Jak często posługując się nimi masz wrażenie, że Twój rozmówca mówi na inny temat?

„Trofia” 
Koncepcja i choreografia: Ewelina Drzał-Fiałkiewicz;
Taniec: Magdalena Ciupa, Joanna Dudek, Maria Micek, Natalia Sykut;

Tytuł spektaklu odnosi się do pojęcia trofizmu, który określa stosunki pokarmowe między organizmami biocenozy, określający również stan zasobów pokarmowych danego terenu. „Trofia” odnosi się do czerpania energii, inspiracji, pomysłów z otoczenia, przedmiotów i ludzi, którzy znajdują się w tej samej przestrzeni, poczucia ograniczenia związanego z przebywaniem w zamkniętej społeczności, rywalizacji między jej członkami oraz potencjalnie wyczerpującą się inspiracją. Czy potrzeba zmian może ograniczyć się do modyfikacji otoczenia, czy musi wiązać się ze zmianą środowiska?